Skorzystaj ze stron z kuponami do zwiększenia wartości koszyka i up-sell
Strony z kuponami zawierają mało wykorzystywany potencjał, który jednak potrafi dramatycznie zwiększyć wartość koszyka zakupowego w sklepie internetowym. W ramach sieci afiliacyjnej Dognet pracujemy głównie z wydawcami publikującymi treści, jednak niebagatelny odsetek konwersji generują strony internetowe z kuponami. W jaki sposób należy z nimi pracować, żeby to było efektywne dla obydwu stron?
Przypadek sklepu internetowego Kytary.cz
Na EcommerceBridge opublikowałem artykuł, gdzie analizuję źle skonstruowaną kampanię Kytary.cz. Niestety, właśnie z powodu niefortunnej konstrukcji współpracy ze stronami z kuponami generowała tylko koszty. Należycie ustawiona kampania afiliacyjna rzadko zawiera prowizję „flat“, czyli takie same warunki dla wszystkich typów wydawców.
Moment na zwiększenie wartości koszyka
Wartością dodaną strony z kuponami jest właśnie to, że potrafi trafić w klienta właśnie w momencie, gdy potrafi coś do koszyka „dorzucić”. Gdy jest w trakcie procesu zamawiania, widzi pole „ kod rabatowy“ i następnie za pośrednictwem wyszukiwarki stara się znaleźć jakiś kupon. To jest idealny moment do zaprezentowania opcji sięgnięcia po rabat w zamian za większe zakupy.
Źródło: Ecommerce Bridge
SPÓJRZMY NA REALNY PRZYKŁAD:
- Klient robi zakupy. Kończąc je, widzi pole “kupon”.
- Wpisze w Google “kupon eshop.cz”, widzi wyniki i klika pierwszą stronę z kuponami, na którą natrafi.
- Trafia na niezależne źródło kuponów.
- W koszyku ma zakupy warte 30 €, jednak średnie zamówienie w sklepie internetowym wynosi 50 €.
- W przypadku dobrze skonstruowanej kampanii affiliacyjnej na stronie internetowej z kuponami pojawi się kupon “5 € kupon na zakupy powyżej 70 €”.
- Osoba klika kupon, zyskuje go i po prostu dorzuci rzeczy do koszyka, żeby otrzymać rabat 5 €.
Vrste kupona za „utovar” korpe
- Kupon „XXX“ na opłatę pocztową za darmo dla zakupów powyżej XXX €
- Kupon „XXX“ na asortyment marki YYY
- Kupon „XXX“ na upominek dla zakupów powyżej XXX €
- Kupon „XXX“ na trzyletnią gwarancję dla marki YYY
- Kupon „XXX“ na rabat dla zakupów powyżej XXX €
- Kupon „XXX“ na MAXI rabat dla zakupów powyżej XXXX €
- Kupon „XXX“ na ubezpieczenie od kradzieży dla marki YYY
Cały czas trzeba pamiętać o tym, co jako sklep internetowy możesz zaproponować w dodatku, czego potrzebujesz a przede wszystkim to sobie policzyć i zrobić symulację.