Skorzystaj ze stron z kuponami do zwiększenia wartości koszyka i up-sell

Skorzystaj ze stron z kuponami do zwiększenia wartości koszyka i up-sell


Strony z kuponami zawierają mało wykorzystywany potencjał, który jednak potrafi dramatycznie zwiększyć wartość koszyka zakupowego w sklepie internetowym. W ramach sieci afiliacyjnej Dognet pracujemy głównie z wydawcami publikującymi treści, jednak niebagatelny odsetek konwersji generują strony internetowe z kuponami. W jaki sposób należy z nimi pracować, żeby to było efektywne dla obydwu stron?

 

Przypadek sklepu internetowego Kytary.cz

Na EcommerceBridge opublikowałem artykuł, gdzie analizuję źle skonstruowaną kampanię Kytary.cz. Niestety, właśnie z powodu niefortunnej konstrukcji współpracy ze stronami z kuponami generowała tylko koszty. Należycie ustawiona kampania afiliacyjna rzadko zawiera prowizję „flat“, czyli takie same warunki dla wszystkich typów wydawców.

V kampanii afiliacyjnej należy uwzględnić wkład wydawców w konwersję. Dlatego wynagradzanie „flat“ jest nierealne i mało kiedy okaże się trafionym rozwiązaniem.

 

Moment na zwiększenie wartości koszyka

Wartością dodaną strony z kuponami jest właśnie to, że potrafi trafić w klienta właśnie w momencie, gdy potrafi coś do koszyka dorzucić”. Gdy jest w trakcie procesu zamawiania, widzi pole „ kod rabatowy“ i następnie za pośrednictwem wyszukiwarki stara się znaleźć jakiś kupon. To jest idealny moment do zaprezentowania opcji sięgnięcia po rabat w zamian za większe zakupy.

Źródło: Ecommerce Bridge

SPÓJRZMY NA REALNY PRZYKŁAD:

  1. Klient robi zakupy. Kończąc je, widzi pole “kupon”.
  2. Wpisze w Google “kupon eshop.cz”, widzi wyniki i klika pierwszą stronę z kuponami, na którą natrafi.
  3. Trafia na niezależne źródło kuponów.
  4. W koszyku ma zakupy warte 30 €, jednak średnie zamówienie w sklepie internetowym wynosi 50 €.
  5. W przypadku dobrze skonstruowanej kampanii affiliacyjnej na stronie internetowej z kuponami pojawi się kupon “5 € kupon na zakupy powyżej 70 €”.
  6. Osoba klika kupon, zyskuje go i po prostu dorzuci rzeczy do koszyka, żeby otrzymać rabat 5 €.

Sklep internetowy uzyskał większe zamówienie, strona z kuponami stworzyła rzeczywistą wartość dodana. Trzeba oczywiście w realnych warunkach obliczyć kosztochłonność, uwzględniając także strategiczne cele sklepu internetowego.

 

Vrste kupona za „utovar” korpe

  • Kupon „XXX“ na opłatę pocztową za darmo dla zakupów powyżej XXX €
  • Kupon „XXX“ na asortyment marki YYY
  • Kupon „XXX“ na upominek dla zakupów powyżej XXX €
  • Kupon „XXX“ na trzyletnią gwarancję dla marki YYY
  • Kupon „XXX“ na rabat dla zakupów powyżej XXX €
  • Kupon „XXX“ na MAXI rabat dla zakupów powyżej XXXX €
  • Kupon „XXX“ na ubezpieczenie od kradzieży dla marki YYY

Cały czas trzeba pamiętać o tym, co jako sklep internetowy możesz zaproponować w dodatku, czego potrzebujesz a przede wszystkim to sobie policzyć i zrobić symulację.

W sieci posiadamy przeszkolonych affiliate managerów oraz relationship managerów, którzy naszym reklamodawcom chętnie doradzą także z ustawieniem stron z kuponami. Jesteśmy tu dla Ciebię 🙂
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Więcej artykułów, które mogą Cię zainteresować

Kampanie dostępne w naszej sieci: