Jak wydawcy wybierają kampanie?
Na pewno się zgodzisz z moim stwierdzeniem, że cała sieć afiliacyjna Dognet opiera się na wydawcach. Bez wysokiej jakości wydawców nie bylibyśmy tam, gdzie jesteśmy. To oni na co dzień pracują z Twoimi kampaniami, dlatego ich opinia jest najważniejsza. Jeśli chcesz wiedzieć, co najbardziej wpływa na wydawców i co najbardziej ich interesuje przy wyborze i promocji kampanii, czytaj dalej.
Pod koniec 2020 roku przygotowaliśmy ankietę, którą wysłaliśmy do każdego wydawcy sieci Dognet. Zebraliśmy prawie 200 odpowiedzi od wydawców różnego typu i wielkości, a następnie dokonaliśmy ich oceny. Chcemy Cię zapoznać za raportem z tego badania.
Ankieta oczywiście ujawniła także mnóstwo faktów dotyczących technicznego funkcjonowania sieci czy innych rzeczy, na które jako sieć możemy wpłynąć, w najbliższych miesiącach wdrożymy wiele propozycji wydawców.
Gdybyś przypadkiem nie czytał dalej, spójrz przynajmniej na najważniejsze punkty, które wyłoniły się z ankiety, na które jako nasz reklamodawca możesz wpłynąć.
- Zadbaj o wysoką jakość feedu produktowego. Ważna jest jasna i przejrzysta struktura, przydatne opisy i wszelkie możliwe parametry produktu. W przypadku cen objętych rabatami ważne jest również podanie ceny pierwotnej.
- Nie próbuj za wszelką cenę oszczędzać na prowizji i ustalaj ją uczciwie. Jeżeli w kampanię angażuje się wysokiej jakości wydawca, który przynosi Ci dużo konwersji, możesz wesprzeć go bonusem lub indywidualnie podwyższoną prowizją.
- Dostarcz do kampanii jakościowy opis sklepu internetowego, portfela produktów z ich cechami.
- Nie zapomnij także o liście TOP produktów i TOP kategorii. Jeśli Twój najlepiej sprzedawany asortyment zmienia się z sezonową, najlepiej wysyłać regularnie aktualizowaną listę.
- Wielu, zwłaszcza mniejszych wydawców, doceni również przykłady artykułów PR oraz, szczególnie w przypadku specyficznych produktów, opis grupy docelowej.
- Nie zmieniaj warunków kampanii zbyt często i bez powodu, w przypadku problemów prowadzących do awarii śledzenia poinformuj nas natychmiast i regularnie i terminowo zatwierdzaj konwersje. Stabilność kampanii jest bardzo ważna dla partnerów.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, skąd te rekomendacje i inne ciekawe rzeczy, czytaj dalej. 🙂
Struktura ankietowanych
Największym udział w Dognecie mają wydawcy tworzący treści, co wyraźnie widać także w składzie wydawców w tym badaniu. 3% ankietowanych stanowiły strony z kuponami, taki sam procent stanowiły strony typu cashback. Najmniejszą grupą byli wydawcy zajmujący się portalami społecznościowymi i PPC.
Wykres udziału poszczególnych typów wydawców w ankiecie
Wykres udziału poszczególnych typów wydawców według ich wielkości
Wydawców podzieliliśmy również według wielkości. Na tych, którzy w sieci Dognet generują miesięcznie jednostki, dziesiątki, setki i tysiące konwersji. Na potrzeby tej ankiety w dalszym ciągu będziemy ich rozróżniać na małych – generujących jednostki czy dziesiątki konwersji miesięcznie i dużych – generujących setki, a nawet tysiące konwersji miesięcznie.
Decydująca jest wysokość prowizji i znany brand. Jakie inne parametry są ważne dla wydawców?
W kolejnym pytaniu mieli wydawcy do wyboru 7 parametrów, które mieli ocenić punktami na skali 1 – 6, przy czym:
- 1 – nieważne
- 2 – niezbyt ważne
- 3 – raczej ważne
- 4 – ważne
- 5 – bardzo ważne
- 6 – wyjątkowo ważne
Parametry | Mali wydawcy |
Wysokość prowizji | Ważne (4,38 punktu) |
Świadomość marki | Ważne (4,35 punktu) |
Czas przechowywania pliku cookie | Ważne (4,18 punktu) |
Jakość i dostępność feedu produktowego | Raczej ważne (3,36 punktu) |
Oceny w serwisie Heuréka | Raczej ważne(3,14 punktu) |
Czy kampanie wdrożyła także konkurencja | Niezbyt ważne (2,49 punktu) |
Dostępność kuponów | Niezbyt ważne (2,45 punktu) |
Parametry | Duzi wydawcy |
Świadomość marki | Bardzo ważne (4,88 punktu) |
Wysokość prowizji | Bardzo ważne (4,68 punktu) |
Czas przechowywania pliku cookie | Ważne (3,76 punktu) |
Jakość i dostępność feedu produktowego | Raczej ważne(2,9 punktu) |
Oceny w serwisie Heuréka | Raczej ważne(2,9 punktu) |
Dostępność kuponów | Raczej ważne(2,58 punktu) |
Czy kampanie wdrożyła także konkurencja | Niezbyt ważne (2,18 punktu) |
To pytanie jasno pokazało, że bez względu na wielkość wydawcy pierwszą rzeczą, na którą wydawcy zwracają uwagę przy wyborze kampanii jest świadomość marki i wysokość prowizji. To nic nowego. Znana marka gwarantuje stabilny i efektywny sklep internetowy, który z dużym prawdopodobieństwem będzie wysoko konwertującym sklepem internetowym.
Budowanie brandu to bieg długodystansowy. Wydawcy, co prawda preferują znane sklepy internetowe, ale fakt, że nie jesteś nr 1 w segmencie jeszcze nie znaczy, że nie będą Cię używać. To jednak prawda, że sprawdzone i znane sklepy internetowe chętniej wdrażają, dlatego nawet nie polecamy kampanii afiliacyjnej początkującym sklepom internetowym.
Kolejne ważne parametry to czas przechowywania pliku cookie oraz, oczywiście, dostępność i jakość feedu produktowego. Dla wielu wydawców feed produktowy jest alfą i omegą kampanii. Poświęcaj temu należytą uwagę.
Najwięcej wydawców spodziewa się wysokiej jakości opisów sklepów internetowych, portfela i cech produktów
W kolejnym pytaniu daliśmy wydawcom możliwość kliknięcia w inne parametry i elementy kampanii, które uważają za ważne. Jaki był wynik? W tabelce możesz zobaczyć, ile procent wydawców uważa dany parametr za ważny.
Parametry | Mali wydawcy |
Opisy produktów, portfele i cechy produktów | 60% |
Rekomendacje topowych produktów | 51% |
Rekomendacje topowych kategorii | 43% |
Opis grupy docelowej | 30,5% |
Bannery sezonowe i reklamowe | 26,5% |
Przykłady artykułów PR | 25,5% |
Pozwolenie na direct PPC | 16,5% |
Pozwolenie na e-mailing | 12,5% |
Szablon mailingowy | 6% |
Zgoda na Google CSS | 2,5% |
Parametry | Duzi wydawcy |
Rekomendacje topowych produktów | 45% |
Opisy produktów, portfele i cechy produktów | 44,5% |
Rekomendacje topowych kategorii | 36% |
Zgoda na Google CSS | 22,5% |
Opis grupy docelowej | 16% |
Pozwolenie na direct PPC | 9% |
Bannery sezonowe i reklamowe | 8% |
Przykłady artykułów PR | 7,5% |
Pozwolenie na e-mailing | 7,5% |
Szablon mailingowy | 0% |
Według wydawców opis kampanii powinien zawierać również listę najlepiej sprzedawanych TOP produktów i TOP kategorii. Jeśli u Ciebie, zwłaszcza sezonowe produkty się zmieniają, warto mieć do dyspozycji zawsze aktualną listę. Wystarczy, że wyślesz je do nas, a my się tym zajmiemy.
Duzi wydawcy ocenia także zgodę na Google CSS. Jeśli taka opcja Cię interesuje, daj nam znać.
Zwłaszcza ci mniejsi przywitają dobrej jakości bannery sezonowe lub reklamowe. Wyniki z pytań otwartych pokazują, że wydawcy chcą także bannerów sezonowych i reklamowych, zwłaszcza w wymiarach 300×300 i 720×90. Plusem będzie, jeśli potrafisz również dostarczyć bannery CTA z przyciskami lub bez przycisków.
Dodatkową motywacją są dobrej jakości feedy produktowe, a przede wszystkim zainteresowanie współpracą od strony reklamujących
Wydawcom daliśmy również przestrzeń do wyrażenia swoich poglądów w pytaniu otwartym. Najbardziej nas interesowało, co motywuje ich do szybszego i większego wdrażania kampanii. Niektóre odpowiedzi często się powtarzały, potwierdzając to, czego się dowiedzieliśmy w poprzednich pytaniach zamkniętych.
Co pojawiało się w odpowiedziach wydawców najczęściej?
- Dobrej jakości feed produktowy – że feed produktowy jest dla wydawców ważny wynikło już z poprzednich pytań. Liczni wydawcy skorzystali z przestrzeni do bardziej obszernej odpowiedzi, żeby uwypuklić znaczenie dobrej jakości i dobrze przygotowanego feedu produktowego. Ważna jest jasna i przejrzysta struktura, przydatne opisy i wszelkie możliwe parametry produktu. W przypadku cen objętych rabatami ważne jest również podanie ceny pierwotnej.
- Produkty do recenzowania albo do konkursów dla wydawców – jeżeli możesz przekazać swoje produkty do testowania i recenzowania, ewentualnie do konkursów, które wydawcy w ramach swoich projektów robią dla ich odbiorców, proszę nas o tym, poinformować.
- Oferta kuponów dla wydawców – jeżeli Twoja wewnętrzna polityka na to pozwala, znajdziesz na to miejsce w ramach swej marży, rozważ udostępnienie kuponów, idealnie długookresowych, tylko dla wydawców. Najlepsze doświadczenia mamy za kuponami up-sell. Zaproponujesz pewną kwotę rabatu w przypadku zakupów o wartości przewyższającej średnią wartość z koszyka. Taki kupon zaplanuj najpierw na krótszy okres czasu, a jeżeli to się sprawdził, udostępnij go wydawcom na dużej. Potrafią Ci w ten sposób podnieść średnią wartość zakupów.
- Zainteresowanie ze strony reklamodawcy – wydawcy docenią Twoje zainteresowanie. Jeżeli widzisz, że któryś wydawca przynosi Ci więcej od innych, lub bardzo Ci się podoba jego projekt, możesz go indywidualnie podbudować. Idealnie w postaci wyższej prowizji, ale to nie jest jedyna opcja. Wystarczy, że się do nas odezwiesz – razem coś wymyślimy.
- Stabilność – w odpowiedziach wielokrotnie powtarzało się również słowo stabilność. To znaczy długotrwała kampania, która często się nie zmienia pod względem warunków, działa bez przestojów i regularnie zatwierdza oczekujące konwersje.
To są wskazówki naszym reklamodawcom, które wynikły z naszego wielkiego badania wśród wydawców. Mamy nadzieje, że wyniki będą dla Ciebie przydatnym przewodnikiem, jak pracować nad swoją kampanią i w jaki sposób wspierać wydawców, żeby przenosili Ci wysokiej jakości ruch i dużą liczbę konwersji.
Dziękujemy, że jesteś tutaj z nami, a jeśli chcesz dodać lub zmodyfikować cokolwiek w swoje kampanii na podstawie powyższych wskazówek, skontaktuj się z nami pod adresem hello@dognet.com