Jak wydawcy wybierają kampanie?

Jak wydawcy wybierają kampanie?


Na pewno się zgodzisz z moim stwierdzeniem, że cała sieć afiliacyjna Dognet opiera się na wydawcach. Bez wysokiej jakości wydawców nie bylibyśmy tam, gdzie jesteśmy. To oni na co dzień pracują z Twoimi kampaniami, dlatego ich opinia jest najważniejsza.
Jeśli chcesz wiedzieć, co najbardziej wpływa na wydawców i co najbardziej ich interesuje przy wyborze i promocji kampanii, czytaj dalej.

Pod koniec 2020 roku przygotowaliśmy ankietę, którą wysłaliśmy do każdego wydawcy sieci Dognet. Zebraliśmy prawie 200 odpowiedzi od wydawców różnego typu i wielkości, a następnie dokonaliśmy ich oceny. Chcemy Cię zapoznać za raportem z tego badania.

Celem ankiety było możliwie najrzetelniejsze sprawdzenie, jakie parametry w kampanii wpływają na decyzję wydawcy, aby wdrożyć i promować kampanię. Możemy Ci przekazać klarowną informację o tym, co niezbędnie należy wydawcom dostarczyć w ramach kampanii afiliacyjnej i o jakie elementy powinieneś szczególnie zadbać.

Ankieta oczywiście ujawniła także mnóstwo faktów dotyczących technicznego funkcjonowania sieci czy innych rzeczy, na które jako sieć możemy wpłynąć, w najbliższych miesiącach wdrożymy wiele propozycji wydawców.

 

Gdybyś przypadkiem nie czytał dalej, spójrz przynajmniej na najważniejsze punkty, które wyłoniły się z ankiety, na które jako nasz reklamodawca możesz wpłynąć.

  1. Zadbaj o wysoką jakość feedu produktowego. Ważna jest jasna i przejrzysta struktura, przydatne opisy i wszelkie możliwe parametry produktu. W przypadku cen objętych rabatami ważne jest również podanie ceny pierwotnej.
  2. Nie próbuj za wszelką cenę oszczędzać na prowizji i ustalaj ją uczciwie. Jeżeli w kampanię angażuje się wysokiej jakości wydawca, który przynosi Ci dużo konwersji, możesz wesprzeć go bonusem lub indywidualnie podwyższoną prowizją.
  3. Dostarcz do kampanii jakościowy opis sklepu internetowego, portfela produktów z ich cechami.
  4. Nie zapomnij także o liście TOP produktów i TOP kategorii. Jeśli Twój najlepiej sprzedawany asortyment zmienia się z sezonową, najlepiej wysyłać regularnie aktualizowaną listę.
  5. Wielu, zwłaszcza mniejszych wydawców, doceni również przykłady artykułów PR oraz, szczególnie w przypadku specyficznych produktów, opis grupy docelowej.
  6. Nie zmieniaj warunków kampanii zbyt często i bez powodu, w przypadku problemów prowadzących do awarii śledzenia poinformuj nas natychmiast i regularnie i terminowo zatwierdzaj konwersje. Stabilność kampanii jest bardzo ważna dla partnerów.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, skąd te rekomendacje i inne ciekawe rzeczy, czytaj dalej. 🙂

 

Struktura ankietowanych

Największym udział w Dognecie mają wydawcy tworzący treści, co wyraźnie widać także w składzie wydawców w tym badaniu. 3% ankietowanych stanowiły strony z kuponami, taki sam procent stanowiły strony typu cashback. Najmniejszą grupą byli wydawcy zajmujący się portalami społecznościowymi i PPC.

Wykres udziału poszczególnych typów wydawców w ankiecie

 

 

Wykres udziału poszczególnych typów wydawców według ich wielkości

Wydawców podzieliliśmy również według wielkości. Na tych, którzy w sieci Dognet generują miesięcznie jednostki, dziesiątki, setki i tysiące konwersji. Na potrzeby tej ankiety w dalszym ciągu będziemy ich rozróżniać na małych – generujących jednostki czy dziesiątki konwersji miesięcznie i dużych – generujących setki, a nawet tysiące konwersji miesięcznie.  

 

Decydująca jest wysokość prowizji i znany brand. Jakie inne parametry są ważne dla wydawców?

W kolejnym pytaniu mieli wydawcy do wyboru 7 parametrów, które mieli ocenić punktami na skali 1 – 6, przy czym:

  • 1 – nieważne
  • 2 – niezbyt ważne
  • 3 – raczej ważne
  • 4 – ważne 
  • 5 – bardzo ważne 
  • 6 – wyjątkowo ważne

 

Parametry Mali wydawcy
Wysokość prowizji Ważne (4,38 punktu)
Świadomość marki Ważne (4,35 punktu)
Czas przechowywania pliku cookie Ważne (4,18 punktu)
Jakość i dostępność feedu produktowego Raczej ważne (3,36 punktu)
Oceny w serwisie Heuréka Raczej ważne(3,14 punktu)
Czy kampanie wdrożyła także konkurencja Niezbyt ważne (2,49 punktu)
Dostępność kuponów Niezbyt ważne (2,45 punktu)

 

Parametry Duzi wydawcy
Świadomość marki Bardzo ważne (4,88 punktu)
Wysokość prowizji Bardzo ważne (4,68 punktu)
Czas przechowywania pliku cookie Ważne (3,76 punktu)
Jakość i dostępność feedu produktowego Raczej ważne(2,9 punktu)
Oceny w serwisie Heuréka Raczej ważne(2,9 punktu)
Dostępność kuponów Raczej ważne(2,58 punktu)
Czy kampanie wdrożyła także konkurencja Niezbyt ważne (2,18 punktu)

 

To pytanie jasno pokazało, że bez względu na wielkość wydawcy pierwszą rzeczą, na którą wydawcy zwracają uwagę przy wyborze kampanii jest świadomość marki i wysokość prowizji. To nic nowego. Znana marka gwarantuje stabilny i efektywny sklep internetowy, który z dużym prawdopodobieństwem będzie wysoko konwertującym sklepem internetowym.

Budowanie brandu to bieg długodystansowy. Wydawcy, co prawda preferują znane sklepy internetowe, ale fakt, że nie jesteś nr 1 w segmencie jeszcze nie znaczy, że nie będą Cię używać. To jednak prawda, że sprawdzone i znane sklepy internetowe chętniej wdrażają, dlatego nawet nie polecamy kampanii afiliacyjnej początkującym sklepom internetowym.

Nie próbuj za wszelką cenę oszczędzać na wydawcach i prowizję ustalaj uczciwie. Wiadomo, że na opony nigdy nie może być tak samo wysoka prowizja jak np. na suplementy diety, ale wydawcy przeważnie mają dobrą świadomość tego, na jakim poziomie znajdują się prowizje w poszczególnych segmentach. Dlatego zawsze ustalaj prowizję uczciwie, jeżeli masz taką możliwość, nie bój się wspierać wydawców, którzy przynoszą Ci najwięcej konwersji dodatkowym bonusem lub indywidualnie podwyższoną prowizją.

Kolejne ważne parametry to czas przechowywania pliku cookie oraz, oczywiście, dostępność i jakość feedu produktowego. Dla wielu wydawców feed produktowy jest alfą i omegą kampanii. Poświęcaj temu należytą uwagę.

Wśród odpowiedzi ankietowanych w całej ankiecie przewijał się wątek dobrej jakości i dostępnego feedu produkcyjnego. Ważna jest jasna przejrzysta struktura, przydatne opisy i wszelkie możliwe parametry produktu. W przypadku cen objętych rabatami ważne jest również podanie ceny pierwotnej. Jeżeli uważasz, że Twój nie jest idealny, napisz do nas.

 

Najwięcej wydawców spodziewa się wysokiej jakości opisów sklepów internetowych, portfela i cech produktów

W kolejnym pytaniu daliśmy wydawcom możliwość kliknięcia w inne parametry i elementy kampanii, które uważają za ważne. Jaki był wynik? W tabelce możesz zobaczyć, ile procent wydawców uważa dany parametr za ważny.

Parametry Mali wydawcy
Opisy produktów, portfele i cechy produktów 60%
Rekomendacje topowych produktów 51%
Rekomendacje topowych kategorii 43%
Opis grupy docelowej 30,5%
Bannery sezonowe i reklamowe 26,5%
Przykłady artykułów PR 25,5%
Pozwolenie na direct PPC 16,5%
Pozwolenie na e-mailing 12,5%
Szablon mailingowy 6%
Zgoda na Google CSS 2,5%

 

Parametry Duzi wydawcy
Rekomendacje topowych produktów 45%
Opisy produktów, portfele i cechy produktów 44,5%
Rekomendacje topowych kategorii 36%
Zgoda na Google CSS 22,5%
Opis grupy docelowej 16%
Pozwolenie na direct PPC 9%
Bannery sezonowe i reklamowe 8%
Przykłady artykułów PR 7,5%
Pozwolenie na e-mailing 7,5%
Szablon mailingowy 0%

 

Okazało się, że dla wydawców bardzo ważne jest, jak zostanie im zaprezentowana kampania. Skup się, więc na tym, żeby opis sklepu internetowego, portfela produktów, cech produktów był wystarczający i wysokiej jakości. W ramach opisu kampanii wielu wydawców docenieni również opis dokonującej u ciebie zakupów grupy docelowej, a zwłaszcza mniejsi wydawcy docenią także materiały PR.

Według wydawców opis kampanii powinien zawierać również listę najlepiej sprzedawanych TOP produktów i TOP kategorii. Jeśli u Ciebie, zwłaszcza sezonowe produkty się zmieniają, warto mieć do dyspozycji zawsze aktualną listę. Wystarczy, że wyślesz je do nas, a my się tym zajmiemy.

Duzi wydawcy ocenia także zgodę na Google CSS. Jeśli taka opcja Cię interesuje, daj nam znać.

Zwłaszcza ci mniejsi przywitają dobrej jakości bannery sezonowe lub reklamowe. Wyniki z pytań otwartych pokazują, że wydawcy chcą także bannerów sezonowych i reklamowych, zwłaszcza w wymiarach 300×300 i 720×90. Plusem będzie, jeśli potrafisz również dostarczyć bannery CTA z przyciskami lub bez przycisków.

 

Dodatkową motywacją są dobrej jakości feedy produktowe, a przede wszystkim zainteresowanie współpracą od strony reklamujących

Wydawcom daliśmy również przestrzeń do wyrażenia swoich poglądów w pytaniu otwartym. Najbardziej nas interesowało, co motywuje ich do szybszego i większego wdrażania kampanii. Niektóre odpowiedzi często się powtarzały, potwierdzając to, czego się dowiedzieliśmy w poprzednich pytaniach zamkniętych.

Co pojawiało się w odpowiedziach wydawców najczęściej?

  • Dobrej jakości feed produktowy – że feed produktowy jest dla wydawców ważny wynikło już z poprzednich pytań. Liczni wydawcy skorzystali z przestrzeni do bardziej obszernej odpowiedzi, żeby uwypuklić znaczenie dobrej jakości i dobrze przygotowanego feedu produktowego. Ważna jest jasna i przejrzysta struktura, przydatne opisy i wszelkie możliwe parametry produktu. W przypadku cen objętych rabatami ważne jest również podanie ceny pierwotnej.
  • Produkty do recenzowania albo do konkursów dla wydawców – jeżeli możesz przekazać swoje produkty do testowania i recenzowania, ewentualnie do konkursów, które wydawcy w ramach swoich projektów robią dla ich odbiorców, proszę nas o tym, poinformować.
  • Oferta kuponów dla wydawców – jeżeli Twoja wewnętrzna polityka na to pozwala, znajdziesz na to miejsce w ramach swej marży, rozważ udostępnienie kuponów, idealnie długookresowych, tylko dla wydawców. Najlepsze doświadczenia mamy za kuponami up-sell. Zaproponujesz pewną kwotę rabatu w przypadku zakupów o wartości przewyższającej średnią wartość z koszyka. Taki kupon zaplanuj najpierw na krótszy okres czasu, a jeżeli to się sprawdził, udostępnij go wydawcom na dużej. Potrafią Ci w ten sposób podnieść średnią wartość zakupów.
  • Zainteresowanie ze strony reklamodawcy – wydawcy docenią Twoje zainteresowanie. Jeżeli widzisz, że któryś wydawca przynosi Ci więcej od innych, lub bardzo Ci się podoba jego projekt, możesz go indywidualnie podbudować. Idealnie w postaci wyższej prowizji, ale to nie jest jedyna opcja. Wystarczy, że się do nas odezwiesz – razem coś wymyślimy.
  • Stabilność – w odpowiedziach wielokrotnie powtarzało się również słowo stabilność. To znaczy długotrwała kampania, która często się nie zmienia pod względem warunków, działa bez przestojów i regularnie zatwierdza oczekujące konwersje.

To są wskazówki naszym reklamodawcom, które wynikły z naszego wielkiego badania wśród wydawców. Mamy nadzieje, że wyniki będą dla Ciebie przydatnym przewodnikiem, jak pracować nad swoją kampanią i w jaki sposób wspierać wydawców, żeby przenosili Ci wysokiej jakości ruch i dużą liczbę konwersji.

Zazwyczaj wystarczy regularnie odpowiadać na nasze wiadomości e-mail i komunikować się z nami. Zawsze zależy nam na jak najlepszych ustawieniach kampanii i także w naszym interesie leży, żeby działały jak najlepiej.

Dziękujemy, że jesteś tutaj z nami, a jeśli chcesz dodać lub zmodyfikować cokolwiek w swoje kampanii na podstawie powyższych wskazówek, skontaktuj się z nami pod adresem hello@dognet.com

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Więcej artykułów, które mogą Cię zainteresować

Kampanie dostępne w naszej sieci: