Jak zaimportować XML do WordPressa?
Wydawcy otrzymują pliki XML do produktów naszych reklamodawców. XML produktu to plik zawierający wszystkie produkty w e-sklepie reklamodawcy. Zawiera ID, nazwę produktu, cenę produktu, adres URL obrazu produktu, URL strony produktu i wiele więcej.
Możesz użyć pliku XML, aby utworzyć stronę katalogu. W tym artykule pokażemy, jak zaimportować produkty z pliku XML do WordPressa. Będziemy używać sklepu online opartego na WordPress, WooCommerce, który pozwala również tworzyć produkty zewnętrzne. Aby zaimportować plik XML, użyjemy WP ALL Import z dodatkiem Woocommerce. WP ALL Import jest płatną wtyczką, ale jedną z najlepszych.
Najpierw ustaw „Download from URL“ i wprowadź adres URL kanału XML, który chcemy zaimportować.
Następnie ustawiamy, że chcemy stworzyć nowe produkty WooCommerce.
Pamiętaj, że możesz ustawić import do istniejących już elementów. Jeśli posiadasz produkty w swoim e-sklepie, możesz łatwo je zaktualizować. Możesz zapisać każdy import, jako szablon i ustawić częstotliwość jego uruchamiania. Masz możliwość ustawić również regularną aktualizację produktu w swoim katalogu.
W drugim kroku musimy wybrać element XML feed, który zawiera informacje o produkcie. W XML feed Heureka, jest to element shopitem.
Po wybraniu elementu zobaczysz, co w nim jest. Element musi mieć nazwę produktu, adres URL obrazu, adres URL samego produktu i cenę. W wielu XML feeds znajdziesz wiele dodatkowych informacji.
W kolejnym kroku poniżej możemy przefiltrować, które produkty mają lub nie mają być do nas importowane.
Jeśli chcemy importować z e-sklepu tylko produkty z wybranej kategorii lub przy innych warunkach, stworzymy filtr.
Dalej ustalamy, które elementy przechowywać, w jakich polach.
Działa to na zasadzie przeciągania i upuszczania. Z raportu XML feed po prawej stronie biorę „produkt” i wklejam go w polu nazwy produktu. Przesunie to również opis produktu.
Poniżej klikam na WooCommerce Add-on i ustawiam go, jako produkt zewnętrzny.
W tym samym czasie przedstawię SKU (coś w rodzaju kodu produktu). Kod SKU powinien być unikalny. „ITEM_ID” w pliku XML to unikalny ID produktu. Nie znajdziemy nigdy 2 produktów o tym samym ID od tego samego reklamodawcy, ale ponieważ chcę mieć wiele e-skepów w kanale XML, mogę znaleźć ten sam identyfikator w pliku XML od różnych reklamodawców. Dlatego też, napisałam nazwę reklamodawcy w pozycji SKU i dodałam go „ITEM_ID” z XML feed.
Adres URL produktu to w rzeczywistości wpis „URL” z pliku XML. Ale ponieważ robię stronę afiliacyjną, muszę dodać moje kody śledzenia do linku (zobacz adminów). Patrząc na adres URL w XML feed, zauważyłam, że adres zawiera już znak zapytania. Dlatego nie sprawdziłam kodów śledzenia ani nie edytowałam ich.
W polu „Button text“ wpisałam „Do sklepu”. To jest tekst, który zostanie zapisany w przycisku. Możesz podać „Więcej informacji”, „Więcej informacji o produkcie”, to zależy od Ciebie.
W polu Images ustaw adres obrazu URL z pliku danych XML.
W kolejnym kroku kliknij „Auto-detect“, aby utworzyć unikalny identyfikator.
Potwierdzasz import.
Ile czasu to zajmie, to zależy od ilości importowanych produktów i wydajności hostingu.
Zrobione!
Jak zrobić maksimum dla katalogu XML
- Edytować opis produktu, aby mieć unikalną treść.
- Nie martw się o content i zapłać za copywritera. Wróci to do Ciebie.
- Bez unikalnych treści bardzo trudno jest uzyskać ruch organiczny, ponieważ jest on duplikowany.
- Idealne jest tworzenie podstron z określonymi sekcjami „butów zimowych”, „detoksykacji organizmu” i tym podobnych oraz przygotowywanie dla nich unikalnych treści.
- Graj z kategoryzacją, dodaj właściwości, na podstawie których można dopasować produkty. Daj odwiedzającym wartość dodaną
- Nie zapomnij o budowaniu linków.
- Pomyśl również o analizie słów kluczowych podczas tworzenia treści.