Jak zaimportować XML do WordPressa?

Jak zaimportować XML do WordPressa?

Wydawcy otrzymują pliki XML do produktów naszych reklamodawców. XML produktu to plik zawierający wszystkie produkty w e-sklepie reklamodawcy. Zawiera ID, nazwę produktu, cenę produktu, adres URL obrazu produktu, URL strony produktu i wiele więcej. 

Możesz użyć pliku XML, aby utworzyć stronę katalogu. W tym artykule pokażemy, jak zaimportować produkty z pliku XML do WordPressa. Będziemy używać sklepu online opartego na WordPress, WooCommerce, który pozwala również tworzyć produkty zewnętrzne. Aby zaimportować plik XML, użyjemy WP ALL Import z dodatkiem Woocommerce. WP ALL Import jest płatną wtyczką, ale jedną z najlepszych.

 

Najpierw ustaw „Download from URL“ i wprowadź adres URL kanału XML, który chcemy zaimportować.

wpallimport-krok1

 

Następnie ustawiamy, że chcemy stworzyć nowe produkty WooCommerce.

Pamiętaj, że możesz ustawić import do istniejących już elementów. Jeśli posiadasz produkty w swoim e-sklepie, możesz łatwo je zaktualizować. Możesz zapisać każdy import, jako szablon i ustawić częstotliwość jego uruchamiania. Masz możliwość ustawić również regularną aktualizację produktu w swoim katalogu.

wpallimport-krok2

 

W drugim kroku musimy wybrać element XML feed, który zawiera informacje o produkcie. W XML feed Heureka, jest to element shopitem.

Po wybraniu elementu zobaczysz, co w nim jest. Element musi mieć nazwę produktu, adres URL obrazu, adres URL samego produktu i cenę. W wielu XML feeds znajdziesz wiele dodatkowych informacji.

wpallimport-krok3

 

W kolejnym kroku poniżej możemy przefiltrować, które produkty mają lub nie mają być do nas importowane.

Jeśli chcemy importować z e-sklepu tylko produkty z wybranej kategorii lub przy innych warunkach, stworzymy filtr.

 

 

Dalej ustalamy, które elementy przechowywać, w jakich polach.

Działa to na zasadzie przeciągania i upuszczania. Z raportu XML feed po prawej stronie biorę „produkt” i wklejam go w polu nazwy produktu. Przesunie to również opis produktu.

wpallimport-krok5

 

Poniżej klikam na WooCommerce Add-on i ustawiam go, jako produkt zewnętrzny.

W tym samym czasie przedstawię SKU (coś w rodzaju kodu produktu). Kod SKU powinien być unikalny. „ITEM_ID” w pliku XML to unikalny ID produktu. Nie znajdziemy nigdy 2 produktów o tym samym ID od tego samego reklamodawcy, ale ponieważ chcę mieć wiele e-skepów w kanale XML, mogę znaleźć ten sam identyfikator w pliku XML od różnych reklamodawców. Dlatego też, napisałam nazwę reklamodawcy w pozycji SKU i dodałam go „ITEM_ID” z XML feed.

Adres URL produktu to w rzeczywistości wpis „URL” z pliku XML. Ale ponieważ robię stronę afiliacyjną, muszę dodać moje kody śledzenia do linku (zobacz adminów). Patrząc na adres URL w XML feed, zauważyłam, że adres zawiera już znak zapytania. Dlatego nie sprawdziłam kodów śledzenia ani nie edytowałam ich.

W polu „Button text“ wpisałam „Do sklepu”. To jest tekst, który zostanie zapisany w przycisku. Możesz podać „Więcej informacji”, „Więcej informacji o produkcie”, to zależy od Ciebie.

wpallimport-krok6

 

W polu Images ustaw adres obrazu URL z pliku danych XML.

wpallimport-krok7-a

 

W kolejnym kroku kliknij „Auto-detect“, aby utworzyć unikalny identyfikator.

wpallimport-krok8

 

Potwierdzasz import.

wpallimport-krok9

 

Ile czasu to zajmie, to zależy od ilości importowanych produktów i wydajności hostingu.

wpallimport-krok11

 

Zrobione!

wpallimport-krok12

 

 

Jak zrobić maksimum dla katalogu XML

  • Edytować opis produktu, aby mieć unikalną treść.
  • Nie martw się o content i zapłać za copywritera. Wróci to do Ciebie.
  • Bez unikalnych treści bardzo trudno jest uzyskać ruch organiczny, ponieważ jest on duplikowany.
  • Idealne jest tworzenie podstron z określonymi sekcjami „butów zimowych”, „detoksykacji organizmu” i tym podobnych oraz przygotowywanie dla nich unikalnych treści.
  • Graj z kategoryzacją, dodaj właściwości, na podstawie których można dopasować produkty. Daj odwiedzającym wartość dodaną
  • Nie zapomnij o budowaniu linków.
  • Pomyśl również o analizie słów kluczowych podczas tworzenia treści.
Anika Adamczyk

Affiliate Manager for Poland

Więcej artykułów, które mogą Cię zainteresować

Kampanie dostępne w naszej sieci: