Sposoby wykorzystania marketingu afiliacyjnego na globalnym i lokalnym rynku

Sposoby wykorzystania marketingu afiliacyjnego na globalnym i lokalnym rynku

Chcesz zarabiać online? Bez odpowiednich informacji może to być trudne. Czytaj dalej i uzyskaj więcej informacji na temat marketingu afiliacyjnego na rynku globalnym i lokalnym.  

Średnie przychody 17 milionów dolarów

Na całym świecie popularny i najbardziej rozpoznawany e-commerce sprzedawca to jednoznacznie Amazon. Jego gama produktowa zawiera 12 milionów produktów wszystkich segmentów – od elektroniki po kosmetykę. Na liście produktowej znajdziesz praktycznie wszystko, o czym tylko zamarzysz. Co godzinę Amazon generuje przychody w wysokości średnio 17 milionów dolarów, co w 2020 roku oznaczało uzyskanie dochodów netto w kwocie 386,06 miliardów dolarów.

Rzeczywistość jest taka, że prawie o 45% udziału w rynku Amazonu przyczynili się wydawcy. Z ponad 900 000 członkami, Amazon Affiliate program stanowi jeden z największych programów afiliacyjnych.

Zanim zagłębimy się w główną dyskusję, spójrzmy na jego zalety i wady.

Zalety Amazon Affiliate programu:

  • Proste i bezpłatne przyłączenie do programu – jedyne, co trzeba zrobić, to zgłosić się. 
  • Zaufana marka. Klienci będą wiedzieli, dokąd będą przekierowani i nie będą się wahać, żeby kliknąć link
  • Nieskończony asortyment produktów – promować można 12 milionów produktów, na pewno nie będziesz narzekał z powodu małej oferty.
  • Masz do wyboru wynagrodzenie w postaci bezpośredniej zapłaty, czeku lub karty podarunkowej Amazon.
  • Dostęp do globalnych rynków.

Dlaczego nie warto polegać na Amazonie:

  • Dochód uzależniony od kategorii – prowizja za niektóre kategorie produktów może być dość niska. Jeśli prowadzisz bloga na temat zdrowia lub kosmetyki, na swoje konto możesz sobie przypisać jedynie 1% za sprzedaż produktów pielęgnacji osobistej.
  • Cookies – krótki okres czasu, tylko 24 godzin. Może to wpłynąć na wysokość wskaźnika konwersji.
  • Produkty nie można promować przy pomocy e-mailingu.
  • Wielka konkurencja – ta branża jest za duża, konkurencja jest twarda, dlatego musisz szukać wąskich ścieżek, które jeszcze zostały do przejścia, żeby osiągać możliwie najlepszy przychód.
  • Umowa uruchomienia Amazon Associates programu może być ciężko zrozumiała. Często jest aktualizowana, dlatego trzeba ją monitorować.

Czym jest Amazon Affiliate program?

Amazon Affiliate program, pod nazwą Amazon Associates, jest jedynym z największych programów afiliacyjnych.

Podobnie jak w każdym innym programie afiliacyjnym, funkcjonalność bazuje na podobnych zasadach. Marketing afiliacyjny jest sposobem na promocję produktów spółki za prowizję. Innymi słowy, promujesz produkty lub usługi z Amazonu uzyskując procent ze sprzedaży, gdy klient dokona zakupu. Ten sposób sprawia, że nie musisz tworzyć własne produkty ani usługi.

 

Przyłączenie się do affiliate programu jest najodpowiedniejsze dla tych, którzy już mają zbudowane grono swoich odbiorców. Za pośrednictwem marketingu afiliacyjnego, Amazon pomaga swoim wydawcom w monetaryzacji ich stron internetowych, blogów lub portali społecznościowych.

Proces rejestracji do programu jest prosty i bezpłatny. Przed zgłoszeniem się do programu trzeba mieć funkcjonującą stronę internetową z treścią i zdobytymi odbiorcami. Po wysłaniu rejestracji otrzymujesz jako wydawca ID wydawcy. Zatwierdzenie wydawcy zajmuje zwykle 1-3 dni. Po zgłoszeniu się do Amazon Affiliate programu konto wydawcy jest zatwierdzone na 180 dni. W tym terminie powinien zrealizować co najmniej 1 zamówienie, w odwrotnym przypadku jego konto zostanie skasowane. Dlatego trzeba mieć przygotowaną strategię realizacji sprzedaży. Nawet po skasowaniu konta można się do programu zgłosić ponownie.

Amazon rozszerzył program Amazon Associates specjalnie dla influencerów. Jeżeli masz stronę w portalach społecznościowych, bardziej odpowiedni dla ciebie będzie Amazon Influence Program.

Jak działa Amazon Affiliate Program?

Wydawcy Amazon Associates zarabiają prowizję promując produkty według własnego uznania na swojej stronie internetowej przy użyciu linku do produktów, który użytkowników zaprowadzi na amazon.com.

Wydawca uzyska prowizję tylko w przypadku, że klient trafi do produktu klikając link wydawcy. Wysokość prowizji jest wyliczana na podstawie dowolnych pozycji, które klient kupi w ciągu następnych 24 godzin. Przez ten sam okres zapisany jest plik cookie, który zostannie usunięty w przypadku wysłania zamówienia przez klienta lub ponownych odwiedzinach klienta na amazon.com poprzez link innego wydawcy.

Jeżeli klient nie kliknie link afiliacyjny wydawcy, ale odwiedzili amazon.com korzystając z wyszukiwarki, wydawca nie uzyskuje prowizję. Gdy klient wróci na amazon.com poprzez link afiliacyjny wydawcy, utworzy się nowy plik cookie.

Może dojść do sytuacji, że klient odwiedzi amazon.com poprzez link wydawcy, produkty włoży do koszyka zakupowego i opuści stronę amazon.com nie kończąc zamówienia. Wydawca uzyska prowizję pod warunkiem, że klient włożył pozycję do koszyka zakupowego w terminie 24 godzin od momentu kliknięcia linku wydawcy i wyśle zamówienie przed wygaśnięciem ważności koszyka zakupowego – co do zasady następuje to zazwyczaj po 90 dniach.

Prowizja zostaje zapisana na konto wydawcy dopiero wtedy, gdy klient produkty kupi i nie dokona ich zwrotu.

Ile zarabiają wydawcy Affiliate Amazon programu?

To jest kwestia, która Cię pewnie interesuje najwięcej. Jako wydawca w Affiliate Amazon programie może zarabiać od 100$ po sześciocyfrowe kwoty.

Wedłu Glassdor.com, średnia wysokość rocznych zarobków wydawcy w Amazonie w USA wnosi 34 255$. To jest całkiem fajna liczba, jednak na wysokość zarobków niewątpliwie wpływa więcej czynników:

  • Jaka jest liczba odwiedzin, jakiej strona internetowa może się spodziewać?
  • Ile użytkowników kliknie link afiliacyjny?
  • Ile użytkowników też realnie coś kupi?
  • Jaka jest kwota zamówienia klienta?
  • Oraz nie na ostatnim miejscu, jaka jest wysokość prowizji za sprzedany produkt?

Śledź z wysokością prowizji promowanych produktów

W Amazonie prowizja jest sztywnie określona i podzielona na podstawie poszczególnych kategorii produktów. Wysokość prowizji w tabelce może się od czasu do czasu zmieniać, dlatego trzeba za nią śledzić, żeby być stale w posiadaniu aktualnych informacji.

 

Źródło: affiliate-program.amazon.com, akt. február 2022

Śledź za wysokością prowizji promowanych produktów. Chodzi o jeden z kluczowych parametrów wynagrodzenia. Czyli nawet gdy produkty dotyczące zdrowia i pielęgnacji osobistej plasują się na liście chodliwych produktów na przednich poprzeczkach, należy dobrze sobie przemyśleć ich promocję ponieważ mają jedną z najniższych prowizji.

Zapłata bezpośrednia, czekiem lub kartą podarunkową

W ramach Amazon Affiliate programu wydawca otrzyma wynagrodzenie w terminie ok. 60 dni od końca miesiąca, w którym uzyskał prowizję za sprzedaż. Prowizje uzyskane w styczniu zostaną zapłacone 2 miesiące później, w marcu.

Amazon oferuje 3 sposoby otrzymania prowizji: bezpośrednio na konto, w postaci bonu podarunkowego Amazon lub czeku. Minimalna kwota do zapłaty na konto lub w postaci bonów podarunkowych to 10$. Jeżeli wydawca zdecyduje się na wypłatę w formie czeku, musi kwota osiągnąć 100$.

Zasady & wymagania

Bez względu na to, czy jesteś w Amazon Affiliate programie nowy albo jesteś członkiem już od kilku lat, powinieneś przestrzegać zasad i wymagań Amazonu. Oczekuje się od Ciebie, że będziesz aktywnie kontrolował zasad programu i przestrzegał ich. W przypadku wykrycia nieprzestrzegania przez siebie zasad, w każdej chwili twoje konto może zostać skasowane.

Zanim zaczniesz promować, powinieneś zapoznać się z ich instrukcjami, w celu ograniczenia ryzyka otrzymania zakazu działania za nieświadome złamanie zasad. Niektóre z przytoczonych zasad:

  • Na stronie musi być wyraźnie i klarownie podane, że promowane produkty są objęte Amazon Affiliate programem. 
  • Promuj produkty autentycznie – nie wprowadzaj w błąd i nie przytaczaj nieprawdziwych stwierdzeń.
  • Przekazywanie odbiorców z adresu mailowego jest zakazane – produkty niewolno przytaczać w newslettrze.
  • W przypadku wyświetlania cen produktów, musi być wyświetlana data i czas ostatniej aktualizacji. W odwrotnym przypadku obowiązuje zakaz wyświetlania konkretnych cen produktów, ponieważ ceny na Amazone mogą ulegać na bieżąco zmianom.
  • Nie skracaj linków afiliacyjnych.

Dostęp na globalne rynki

Zarabiać na produktach na Amazonie, i mieć tą drogą dostęp do rynków globalnych brzmi kusząco. Amazon Associates na amazon.com jest Spółką z siedzibą w USA. Ale to nie jest jedyny program afiliacyjny Amazonu. W rzeczywistości ma Amazon kolejnych 11 programów afiliacyjnych jeszcze w 11 w krajach, z Niemcami, Wielką Brytanią, Kanadą, Włochami, Francją, Japonią, Chinami, Hiszpanią, Indiami, Meksykiem i Brazylią włącznie. Żeby móc rzeczywiście zarabiać na globalnym rynku, potrzebne jest posiadanie konta na wszystkich rynkach, tzn. amerykańskie konto affiliacyjne nie jest z automatu ważne na rynkach międzynarodowych. Żeby to wytłumaczyć – jeżeli promujesz instrumenty muzyczne na amazon.com i muzyk z Hiszpanii kliknie Twój link, kupując gitarę na amazon.es, nie uzyskasz prowizji ze sprzedaży.

Co w takim przypadku należy zrobić? Należy utworzyć konto nie tylko na amerykańskich stronach, ale także na pozostałych 11 międzynarodowych stronach Amazonu. Aczkolwiek, nie koniecznie trzeba tworzyć 12 linków afiliacyjnych do produktów, jest to dla Ciebie dodatkowa praca. Istnieją narzędzia, które umożliwiają Ci na używanie tylko 1 linku afiliacyjnego, a na podstawie lokalizacji użytkownika przekierują go na konkretną stronę.

Na rynku globalnym jest Amazon niewątpliwie największym graczem. Może to jednak być jego wielkość i siła, która może spowodować ewentualny niechciany brak sukcesu na skutek olbrzymiej konkurencji. Mnóstwo informacji, które będziesz musiał we własnym zakresie wyszukiwać i konieczność aktywnego monitorowania zmieniających się warunków wynika z bezosobowego podejścia. I gdy odczuwasz opiekę i wsparcie od strony sieci afiliacyjnej, ogromnie ułatwi Ci to życie. Dlaczego więc nie skorzystać z usług lokalnych sekcji afiliacyjnych?

Marketing afiliacyjny można robić także w inny sposób, niż tylko na Amazonie

Marketing afiliacyjny można robić także w inny sposób, niż tylko na Amazonie. 

Aczkolwiek Amazon jest największym globalnym sprzedawcą, e-commerce w Europie dla niego może być tylko kroplą w morzu, zwłaszcza z Europy średniej i w schodkowej. Niewątpliwie również na tych rynkach rządzą wielkie i mocne marki. Dominujące marki na lokalnym rynku zadasza Sieć afiliacyjna Dognet.

Sieć afiliacyjna Dognet jest lokalną siecią, zrzeszającą tysiące wydawców i setki przyłączonych sklepów internetowych (kampanii). Jesteśmy siecią, która w 100 % rozumie rynki, na których działa. Najdłużej działamy na Słowacji i w Czechach. Sieć stopniowo się rozszerzała na kolejne sąsiednie kraje takie jak Węgry i Polska, aktualnie działamy również w krajach bałkańskich takich jak Rumunia, Chorwacja, Słowenia, Bułgaria lub Serbia.

Ponad 10 milionów wypłaconych prowizji

Od 2013 roku do początku 2022 roku jak dotąd zapewniliśmy klientom ponad 3 300 000 konwersji z obrotami na poziomie 211 milionów €. Wydawcom do dnia dzisiejszego wypłaciliśmy prowizje w kwocie przewyższającej 10 milionów €.

Sieć budujemy w oparciu o usługę, komunikację, profesjonalizm i wartość dodaną. To jest tym, czego wydawca i reklamodawca naprawdę potrzebują od sieci.

 

Zespół Dognetu

Rejestrując się w Sieci afiliacyjnej Dognet uzyskasz dostęp do administracji, w której możesz ruszyć z tworzeniem rynków afiliacyjnych. Będziesz sobie mógł wybrać z oferty dowolnej kampanii ze wszystkich oferowanych rynków.

Jakość pod jednym dachem. W Dognecie znajdziesz znane marki, wyśmienitych wydawców, technologiczne rozwiązania, opiekę i życzliwy support. Zależy nam na Twoim sukcesu.

Dlaczego promować kampanie za pośrednictwem Dognet?

Sieć afiliacyjna Dognet zadasza ponad 900 wielkich kampanii z różnych segmentów – poczynając meblami po kampanie sportowe. Prowizje ustalamy z każdym reklamodawcą z góry. W odróżnieniu od Amazonu, Twój zarobek nie zależy od promowanej kategorii produktów. Jeżeli na podstawie własnego badania ustalisz, że aktualnie są pożądane i wyszukiwane olejki do masażu, możesz sobie wybrać z kilku kampanii, oferujących ten produkt. Każda kampania ma inną prowizję, zależy od Ciebie, którą wybierzesz.

Pliki cookies pozostają na urządzeniu użytkownika standardowo przez 30 dni. Jeżeli klient pomyślnie zakończy zamówienie dowolnego produktu, na który zostanie przekierowany poprzez Twój link, przypisana Ci będzie prowizja w czasie trwania utworzonego pliku cookie. Jeżeli klient kliknie poprzez Twój link do kampanii, nie dokona zakupu, a po tygodniu odwiedzi kampanię bezpośrednio przez przeglądarkę, zrobi zamówienie, Twój plik cookie nadal istnieje i Ty uzyskasz prowizję.

Zależy nam na indywidualnym podejściu i na opiece nad naszymi klientami. Mamy doskonały support, których chętnie Ci poradzi i wszystko uprzejmie wyjaśni.

Marki, które nam zaufały

Pracujemy proaktywnie. Procesy w sieci kontrolujemy nie tylko ręcznie, ale też automatycznie. Skupiamy się na jakości. Cały czas myślimy o nowych ulepszenia i innowacjach. Także dla tego polegają na nas setki reklamodawców i tysiące wydawców.

Mamy oczywiście zasady i warunki, których należy się w sieci trzymać. Wszystkie aktualne sprawy i zmiany omawiamy z klientami.

Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie 💙

W Dognecie jest początek znacznie łatwiejszy niż w Amazonie. Po zarejestrowaniu Ci przekażemy wszystkie niezbędne materiały do zapoznania się z nimi. Nie musisz szukać niczego więcej. Pokażemy Ci, gdzie i co znajdziesz. Najlepiej nauczysz się wszystkiego w ten sposób, że zaczniesz tworzyć treści na Twojej stronie internetowej. Zależy już tylko od Ciebie, ile czasu i energii na to poświęcić.  

Edukujemy rynek. Z warsztatu Dognetu możesz zaopatrzyć się w książki, które Ci pomogą w tworzeniu jakościowej treści i poszerzą horyzonty Twojej wiedzy na temat naszej branży.

Co miesiąc przenosimy miesięczne nowości dla wydawców i reklamodawców, z których zaczerpniesz wiedzę na temat interesujących statystyk i informacji z sieci.

Lokalny rynek cechuje się mniejszym środowiskiem konkurencyjnym w porównaniu do rynku globalnego. Dlatego jest trochę łatwiejsze zostać odnoszącym sukces wydawcą. I dlatego tu jesteśmy – żeby Ci w tym pomóc. Prowizje wypłacamy nie tylko osobom prowadzącym działalność gospodarczą, ale także osobom fizycznym w wartości powyżej 100 €.


Chcę się zarejestrować i zacząć zarabiać w sieci Dognet

 

Pomysły i rekomendacje dotyczące promowania kampanii

Aby przyśpieszyć proces rejestracji dobrze już mieć przygotowaną stronę internetową z odbiorcami. Jest to także jeden z czynników przyspieszających osiągnięcie namacalnych wyników.

Rejestracja jest jednak możliwa również w sytuacji, gdy dopiero zaczynasz coś robić. Potrzebna będzie większa dawka cierpliwości, ponieważ będziesz musiał dołożyć wysiłku, aby zdobić odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoimi treściami i promowanymi produktami. Każdy wydawca kiedyś zaczynał i musiał przez to przebrnąć. 🙂

Swoją uwagę skupiaj na tematach, które cię interesują. Ułatwi Ci to tworzenie treści. 

Podstawa to ustawienie strategii i wybór właściwego tematu. Od tego zależy wybór promowanej kampanii. W Dognecie znajdziesz szeroką gamę kampanii i ich produktów, na których możesz się skupić.

 

Kilka pomysłów na wdrożenie linków afiliacyjnych

Artykuły z recenzjami, zalecenia, pomysły i porównania produktów

Tego typu artykuły są najczęściej wyszukiwane, gdy klient jest w trakcie procesu zakupowego i decyduje się kupić produkt. Ty musisz podbudować jego wybór, przekazać mu wszystkie potrzebne i brakujące informacje. Następnie go przez kliknięcie przekierować do kampanii, gdzie zakończy swoje zakupy.

Oprócz linków afiliacyjnych dodaj do tekstu także zdjęcia, które klienta zainteresują. Link afiliacyjny możesz ukryć w przycisku CTA (call to action) z tekstem Prejdź do sklepu.

Katalogi produktów

Przy użyciu feedu produktowego, który umieścisz na swoją stronę potrafisz stworzyć katalog produktów.

Banery

Puste miejsce na swojej stronie możesz zapełnić odpowiednim bannerem. Strony nie zatykaj zbyt wielką ilością bannerów, ponieważ odprowadza to uwagę klienta do ważnych informacji i może dojść do sytuacji, że Twoją stronę internetową opuści po kilku sekundach. Jeden z czynników powodujących spadek wiarygodności strony internetowej w oczach Google. Banner traktuj tylko jako pewnego rodzaju uzupełnienie w afiliacji.

Portale społecznościowe

Nie posiadasz jeszcze strony internetowej, ale interesuje cię marketing afiliacyjny? Kampanie możesz promować poprzez linki afiliacyjne kampanii także na portalach społecznościowych – Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, Twitter i inne.

Promocje i kupony rabatowe

W swojej treści może wspomnieć o tym, że kampania akurat wprowadziła rabaty na dany asortyment produktów i podać kod kuponu i okres ważności kuponu. W administracji mamy do dyspozycji kupony, które mogą promować także wydawcy tworzący treści. Jeżeli masz utworzony agregator kuponów, będziesz miał do dyspozycji także kupony, przeznaczona dla stron internetowych z kuponami.

 

Przykład projektu na zakończenie

Zobaczymy na przykładzie jednego projektu, promującego produkty z amazon.com, w jaki sposób tworzy artykuły i jakie kampanie można by do takiego artykułu wybrać z Dognetu.

Projekt bestcovery.com to przykład strony internetowej z recenzjami, która Ci pomoże odnaleźć najlepsze produkty różnych kategorii.

Osobiście mi się bardzo podoba, że w górnej części strony internetowej podają informację, że produkty wykorzystują z programu afiliacyjnego. To jeden z warunków promowania produktów na Amazone. Na rynkach słowackim i czeskim nie przyjęło się jak dotąd stosowanie takiego oświadczenia, i trochę ubolewam z tego powodu, ponieważ zwiększa to przejrzystość i wiarygodność strony internetowej. Takie oświadczenie wyświetla się na każdej podstronie. Wybiórczo otworzyłam recenzję ekspresów do kawy.

Bestcovery.com

Zanim zaczniesz przygotowywać recenzję, warto zrobić sobie badanie. Najlepiej jest mieć możliwość wypróbowania recenzowanych produktów, ale jeżeli nie masz takiej możliwości, przeczytaj maksimum informacji na ich temat. Następnie Twój wybór się zawęża, podobnie jak w przypadku przedmiotowego artykułu, w którym wydawca prezentuje i recenzuje zawężony wybór topowych ekspresów do kawy.

Każdy z ekspresów do kawy oznakował atrybutem, który najtrafniej go cechuje, przejrzyście uporządkował je obok siebie, dodając zdjęcie produktu. Cały artykuł zawiera recenzję wszystkich artykułów, które widzisz na zdjęciu. Pod zdjęciem umieścił link “Seefullreview”, który przeniesie Cię na recenzję ekspresu do kawy na danej stronie. Pod tym przyciskiem znajduje się link, który Cię przekieruje na konkretny produkt do amazon.com.

Jest to piękny przykład tego, w jaki sposób można to zrobić także u nas, na lokalnym rynku. Tworząc stronę internetową możesz zaczerpnąć inspiracji również z zagranicznych stron internetowych, zajmujących się podobnym jak Ty tematem.

Dognet oferuje kilka kampanii proponujących ekspresy do kawy na kilku rynkach, z których możesz zaczerpnąć. Na słowackim rynku należą tam kampanie Electronic-star.sk, AndreaShop.sk, Planeo.sk i inne. Całą listę kampanii znajdziesz na naszej stronie internetowej.

Jeżeli doczytałeś do tego miejsca i nadał rozważasz wybór odpowiedniego programu afliacyjnego albo masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się ze mną na almasiova@dognet.cz lub hello@dognet.com i chętnie Ci doradzimy. 🙂

 

Więcej artykułów, które mogą Cię zainteresować

Kampanie dostępne w naszej sieci: