Czym jest marketing afiliacyjny i w jaki sposób możesz z nim zacząć zarabiać?

Czym jest marketing afiliacyjny i w jaki sposób możesz z nim zacząć zarabiać?


Marketing afiliacyjny to nietypowa taktyka marketingowa, która może Ci generować dochód online. Wyobraź sobie, że zmieniasz pracę: przygotujesz stronę internetową, uzupełnisz ją o reklamę i dzięki temu będziesz zarabiał pieniądze w każdej chwili i z każdego miejsca – nawet podczas snu? Brzmi kusząco, prawda? To Ci się może udać, gdy zostaniesz wydawcą i zaczniesz czerpać korzyści z marketingu afiliacyjnego. Czym jest marketing afiliacyjny i w jaki sposób możesz z nim zacząć zarabiać dowiesz się w niniejszym artykule.

 

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny to proces, w którym wydawca (tworzenie treści online) uzyskuje prowizję za pośrednictwo sprzedaży produktów innej osoby lub spółki (reklamodawcy). Płatność otrzymuje tylko w przypadku realizacji sprzedaży, tak samo jak przedstawiciel handlowy działający na zasadzie prowizji.


Wydawca po prostu znajdzie produkt, który mu się podoba, następnie taki produkt promuje odzyskując części przychodu z każdej zrealizowanej sprzedaży. Sprzedaże są monitorowane za pośrednictwem specjalnych linków prowizyjnych ze strony internetowej wydawcy na sklep internetowy reklamodawcy. Jeżeli masz stronę internetową lub stronę w portalach społecznościowych i chcesz na niej zarabiać, marketing afiliacyjny jest dla Ciebie doskonałą okazją.

Marketing afiliacyjny to model reklamy, w którym spółka nagradza partnerów za transakcje, wygenerowane na podstawie taktyki marketingowej wydawcy.

Podstawowe pojęcia marketingu afiliacyjnego

  • Reklamodawca – firma/spółka, pragnąca zwiększyć sprzedaż. To może być sklep internetowy, udzielanie kredytów lub inne usługi w internecie (np. 4home.sk). 
  • Kampania – reklamodawca posiada własną kampanię afiliacyjną zawierającą informacje na temat reklamodawcy, wysokości prowizji, oraz inych warunków promowania kampanii (np. kampania 4home.sk). 
  • Wydawca – osoba lub firma, pragnąca zarabiać w Internecie, promując inne firmy/usługi. Może nim być bloger, właściciel strony internetowej lub influencer, który ma własną stronę w portalach społecznościowych. 
  • Link afiliacyjny (linik partnerski) – unikalny adres URL, nadany wydawcy w kampani. Przy pomocy tego linku wydawca zaprowadzi użytkowników na strony internetowe reklamodawcy i uzyskuje prowizję. To unikalny „adres“. Użytkownik klika ten link, a sklep internetowy jak i Dognet wie, że użytkownik pochodzi od konkretnego wydawcy i potrafili przypisać mu prowizję. 
  • Sieć afiliacyjna – sieć afiliacyjna zrzesza kilka różnych kampani w jednym systemie. Jest połączeniem pomiędzy wydawcą i reklamodawcą. My, Dognet, jesteśmy siecią afiliacyjną. Znajdziesz u nas setki różnych kampanii.
  • Cookies – cookies to dane, identyfikujące użytkownika strony internetowej oraz wydawcę, który go tam zaprowadził. Chodzi o tymczasowy plik, zapisywany w przeglądarce użytkownika. Umożliwia nam to przyporządkować prowizję wydawcy. Cookies także służą jako zabezpieczenie tego, że wydawca otrzyma prowizję również w sytuacji, gdy użytkownik po kilku dniach powróci na stronę internetową.

Jak działa marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny promuje produkty innych osób w nagrodę za małą prowizję za każdą sprzedaż. Tento system prowizyjny działa już setki lat, przeniósł się jedynie do środowiska online. Ponieważ wydawca otrzyma wynagrodzenie tylko za zrealizowaną transakcję, system jest oparty na zasadzie win-win. Sklep internetowy zapłaci tylko za reklamę, która przyniosła mu zysk, wydawca otrzymuje wynagrodzenie.  

Czy kupno musi być wykonane od razu? W jaki sposób sklep internetowy się dowie, że to człowiek, który przyszedł od Ciebie? Na oba pytania odpowiedzią są pliki cookies. Zprowadzając użytkownika do sklepu, dzięki plikom cookies, zapisanym standardowo przez 30 dni, sklep internetowy potrafi określić, że to poprzez Twój link afiliacyjny użytkownik do niego trafił. Użytkownik nie musi dokonać natychmiastowego zakupu na stonie internetowej. Wystarczy, że pierwszy raz kliknął poprzez Twój link afiliacyjny a następnie, gdy wróci do sklepu internetowego, nawet po tygodniu, otrzymasz wynagrodzenie – prowizję.

Standardowy czas zapisania plików cookies wynosi 30 dni. Okres może być dłuższy lub krótszy – zależy od konkretnej kampani. Np: kampania Bistro trwa jedynie 1 dzień. Najczęściej jednak chodzi o 30 dni.

 

Prosta zasada marketingu afiliacyjnego

  1. Wydawca (właściciel strony internetowej/strony w portalach społecznościowych) zarejestruje się w sieci afiliacyjnej (rejestracja i korzystanie z sieci Dognet jest bezpłatne). 
  2. Z administracji wybierze sobie narzędzia promocyjne, zawierające jego identyfikator (identyfikatory są dodawane automatycznie). 
  3. Umieści narzędzia promocyjne na swojej stronie według własnego wyboru (bannery, linki, produkty,…). 
  4. Może tworzyć również alternatywne źródła dochodu w postaci newsletterów i temu podobnych.
  5. Jak tylko użytkownik kliknie banner lub inne narzędzie, przechodząc na stronę internetową reklamodawcy (na przykład sklep internetowy) i wykona akcję (na przykład dokona zakupu towaru), na podstawie tego, poprzez jaki link klient przyszedł, wydawcy zostanie przypisana i przyznana prowizja.

4 strony uczestniczące w marketingu afiliacyjnym

Sukces marketingu afiliacyjnego zależy od relacji czterech stron biorących udział.

  1. Reklamodawca
  2. Wydawca
  3. Konsument
  4. Sieć afiliacyjna


1. Reklamodawca (na przykład sklep internetowy)

Sprzedawca, sklep internetowy, twórca produktu. Produktem może być przedmiot fizyczny, na przykład artykuł AGD, albo usługa, na przykład rejestracja działalności gospodarczej online. Reklamodawca w stosunku do swojego produktu uruchomi kampanię afiliacyjną. Najczęściej sklepy internetowe robią to za pośrednictwem sieci afiliacyjnej, mogą jednak skorzystać z własnych rozwiązań.

Przykłady kampanii afiliacyjneji z sieci Dognet

Przykłady kampanii afiliacyjneji z sieci Dognet

 

2. Wydawca (na przykład blog)

Wydawca wchodzi na scenę, gdy sklep internetowy uruchomił kampanię w sieci. Tam właśnie znajdzie linki afiliacyjne, z których pomocą promuje produkt reklamodawcy i przy których pomocy sieć potrafi śledzić, że to właśnie on pośredniczył w dokonaniu zakupów w sklepie internetowym reklamodawcy.  

Wydawca promuje produkt na swojej stronie internetowej lub na portalach społecznościowych w taki sposób, aby przekonać swoich konsumentów, że produkt jest dla nich użyteczny, oraz aby produkt kupili.


3. Konsument

Bardzo ważną częścią całego marketingu jest właśnie konsument, który w sklepie internetowym reklamodawcy dokona zakupu i którego wydawca do dokonania zakupu przekonał. Bez konsumentów to wszystko nie byłoby możliwe. Nie istotne, czy konsumenci o tym, wiedzą, czy nie, oni (oraz ich zakupy) stanowią siłę napędową marketingu afiliacyjnego.

Gdy konsumenci kupią produkt, sprzedawca (reklamodawca) i wydawca podzielą się zyskami. Konsument za produkt nie zapłaci wyższej ceny, ponieważ koszty sieci afiliacyjnej zostały już wliczone w cenę detaliczną.


4. Sieć afiliacyjna (Dognet)

Sieć afiliacyjna jest również ważną częścią tego równania. Aczkolwiek niektóre wielkie sklepy internetowe posiadają własne systemy afiliacyjne, dla większości sklepów internetowych sieć afiliacyjna stanowi doskonałe rozwiązanie. Jest to właśnie sieć afiliacyjna, która łączy reklamodawcę i wydawcę. Dla wydawców sieć to baza kampanii, którą mogą wykorzystywać na swoich stronach internetowych. Z drugiej strony, dla sklepów internetowych sieć to baza wydawców, którzy będą promowali ich produkty. Dognet.sk to jedna ze słowackich sieci afiliacyjnych.

Zalety i wady marketingu afiliacyjnego dla wydawców

Marketing afiliacyjny polega głównie na cierpliwości, zaangażowaniu w uczenie się nowych rzeczy i nieustannej pracy. Jeżeli niektórzy mówią, że są to łatwo zarobione pieniądze, nie warto im wierzyć. Początki są dość trudne, i trwa bardzo długo, zanim otrzymasz pierwszą prowizję. Opłaca się jednak wziąć się do roboty i wytrzymać. Później może się to przekształcić w twoje dodatkowe, a nawet główne źródło dochodu.

Największym atutem marketingu afiliacyjnego jest to, że na początku nie wymaga prawie żadnych wydatków. Jeżeli chcesz pisać, możesz to robić na darmowych stronach blogowych, założyć konto na portalach społecznościowych za darmo, albo wydać kilka euro i stworzyć stronę internetową na własnej domenie (zalecamy!). Praca na Twoim projekcie jest często elastyczna, możesz pracować kiedy chcesz, i jak długo chcesz. Nie ogranicza Cię to w Twojej głównej pracy.

Kolejnym plusem jest to, że nie pracujesz nad tworzeniem produktu, ale tylko na jego sprzedaży. Poza tym w Internecie są miliardy ludzi, przez co każda strona internetowa lub konto na portalu społecznościowym znajdzie swoich odbiorców.

Głównym mankamentem jest to, że osiągnięcie wyników wymaga sporo czasu. Jako wydawca dostajesz wynagrodzenie tylko w sytuacji, gdy Twoje pośrednictwo doprowadzi do dokonania zakupu. Aby to nastąpiło, potrzebujesz uzyskać odbiorców i zajmie trochę czasu, zanim ich zdobędziesz. Może, więc dojść do sytuacji, że kilka miesięcy będziesz pracował bez wynagrodzenia. Twoje zaangażowanie jednak na pewno się opłaci.

 

Jak zacząć zarabiać w marketingu afiliacyjnym?

Zacząć z marketingiem afiliacyjnym jest proste i naprawdę każdy da radę. Jeżeli będziesz dostatecznie umiejętny, możesz swój projekt przekształcić w fulltimejob.


Krok 1: Utwórz stronę internetową lub załóż konto na portalach społecznościowych

Jeżeli chcesz zarabiać pieniądze na marketingu afiliacyjnym, potrzebujesz przestrzeń online, w której będziesz promował produkty reklamodawców. Wybierz temat, który Cię interesuje i którym się zajmujesz. Skontroluj ofertę kampanii sieci afiliacyjnej. Jeżeli w Twoim temacie jest wystarczająco dużo produktów, które można promować, utwórz stronę internetową lub załóż konto na portalach społecznościowych zajmujących się tym tematem i regularnie dodawaj wpisy, aby zdobyć odbiorców.

Krok 2: Zarejestruj się w sieci afiliacyjnej

Aby uzyskać dostęp do kampanii, należy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej. Na Słowacji działa kilka sieci afiliacyjnych, korzystać możesz oczywiście również z zagranicznych programów afiliacyjnych.  

Wypróbuj na przykład:


Rejestracja w sieci afiliacyjnej Dognet

W celu rejestracji w sieci afiliacyjnej Dognet wystarczy wypełnić formularz, który znajdziesz na głównej stronie Dognet.sk. Rejestracja jest szybka i za darmo.

W sieci możesz się zarejestrować nawet wtedy, gdy nie masz zarejestrowanej działalności gospodarczej – wystarczy wybrać opcję formularza dla osoby fizycznej. W celu pomyślnej rejestracji należy podać stronę internetową (lub stronę na Facebooku, kanał YouTube lub konto na Instagramie), gdzie chcesz zastosować kampanie afiliacyjne. Jeżeli nie posiadasz jeszcze strony internetowej, lub dopiero ją tworzysz, nie rozpaczaj. Wystarczy to napisać, Twoja rejestracja pomimo tego zostanie zatwierdzona.

Krok 3: Korzystaj z linków afiliacyjnych i zarabiaj

Teraz masz dostęp do linków afiliacyjnych. Wystarczy zalogować się do administracji Dognet https://login.dognet.sk/affiliates/panel.php

Korzystaj z nich regularnie, regularnie dodawaj wpisy obejmujące także link afiliacyjny. Linki możesz umieszczać np. do swoich artykułów, postów na Facebooku, do stories na Instagramie czy wpisać do infoboxa pod filmikami YouTube. Nie zapominaj o regularnym kontrolowaniu i aktualizowaniu linków – może się zdarzyć, że Twoja kampania będzie odłączona – nie korzystaj niepotrzebnie z niedziałających linków afiliacyjnych, zastąp je lepiej nową kampanią.

Kiedy wydawca zyskuje prowizję?

  1. Za pośrednictwo w sprzedaży

Wydawca zyskuje wynagrodzenie najczęściej za pośrednictwo w sprzedaży w sklepie internetowym. Jeżeli ktoś kliknie link afiliacyjny i dokona zakupu, wydawca otrzyma % z wartości zakupu. Prowizja może mieć też postać opłaty ryczałtowej, na przykład, gdy konsument skorzysta z usługi reklamodawcy. Wynagrodzenia są różne w zależności od kampanii.

  1. Za wykonanie określonej akcji

Kolejny sposób na otrzymanie wynagrodzenia to konwersja potencjalnych klientów. Wydawca musi przekonać konsumenta do odwiedzenia strony internetowej handlowcy i do wykonania wymaganej akcji – wypełnienia formularza kontaktowego, pobrania wersji próbnej produktu, zapisu na newsletter i temu podobnych.


Najczęstsze typy wydawców

1. Influencerzy

Influencer to osoba, która jest w stanie oddziaływać na decyzje zakupowe znaczącej części populacji i która może swój wpływ wykorzystać także w marketingu afiliacyjnym. Kampanie marketingowe influencerów są szczególnie popularne na Instagramie, gdzie marki łączą się z influencerami uważanymi za specjalistów lub autorytety w swoich w dziedzinach.

2. Blogerzy, strony internetowe s recenzjami oraz właściciele magazynów

Dzięki zdolności pisania autentycznych i dobrych artykułów SEO blogerzy przodują w organicznych wynikach wyszukiwania i to stanowi ich mocną cechę. Bloger na przykład otestuje produkt lub usługę, a następnie napisze kompleksową recenzję, która w atrakcyjny sposób promuje produkty i wspomaga generowanie konwersji.

3. Mikrostrony sfokusowane na konkretnej kampanii

Mikrostrony odznaczają się tym, że oferują bardziej skoncentrowany i zasadniczy content, prowadzą do zwiększenia konwersji dzięki ich prostemu i bezpośredniemu wezwaniu do akcji z linkiem afiliacyjnym.

4. Newsletter

E-mail marketing jest nadal sensownym źródłem dochodów z marketingu afiliacyjnego. Wysyłaj swoim odbiorcom mailowe biuletyny informacyjne zawierające linki na produkty, i zarabiaj prowizję po dokonaniu kupna produktu przez konsumenta.

5. Strony internetowa dużych mediów

Te strony są utworzone w taki sposób, żeby cały czas generowały ogromne ilości wizyt, skupiając się na budowaniu setek tysięcy odwiedzający. Te strony internetowe promują produkty szerokiej gamie odwiedzających przy pomocy bannerów i linków kontekstowych.

6. Katalogi produktów

Popularna jest także forma stron internetowych, zrzeszających produkty z jednej kategorii, lecz z różnych sklepów internetowych. Na przykład katalogi mebli, odzieży, zabawek i temu podobne.

Do wzięcia udziału w marketingu afiliacyjnym nie musisz posiadać skomplikowanego projektu albo być wielkim influencerem. Starczy Ci blog, gdzie będziesz na przykład:

  • prezentował cechy promowanego produktu
  • wskazywał na różne przypadki zastosowania promowanego produktu
  • omawiał zalety i wady promowanego produktu
  • opisywał swoje doświadczenia z produktem 
  • będziesz swoimi pomysłami pomagał w lepszym wykorzystaniu produktu 
  • porównywał różne promowane produkty
  • tworzył listy podobnych produktów i usług

… i to wszystko z wykorzystaniem linków afiliacyjnych.

 

W jaki sposób korzystać z liku afiliacyjnego w kampanii afiliacyjnej?

Kampania może mieć różne postaci, ostateczna decyzja zależy od Ciebie. Najlepszy sposób promowania kampanii afiliacyjneja poprzez stronę internetową, to rekomendowanie produktu/kategorii reklamodawcy. Znaleźć problem, z którym użytkownicy się zmagają i zaproponować rozwiązanie w postaci produktu z linkiem afiliacyjnym. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi czytelnicy klikną i dokonają zakupu.

1. Możesz go wkleić w tekście

Super strategia polega w otwarciu określonego tematu i natychmiastowym zaproponowaniu rozwiązania. Piszesz na przykład artykuł poświęcony temu, jakie poduszki wybrać do domu. Wybierzesz kilka swoich pomysłów, polecając czytelnikowi te od reklamodawcy. Przynosisz nie tylko interesującą treść, ale możesz pozyskać również czytelników z Google, wyszukujących Twój temat i gotowych do robienia zakupów.

Najlepiej działają różne instrukcje, recenzje, rekomendacje, porównywania produktów albo „10 pomysłów”. Kampanię wybieraj do przodu i dostosuj do niej formę artykułu.

Źródło: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 


Nasze pomysły na użycie linków afiliacyjnych w tekście:

  • Wymień produkty w swoim najczęściej oglądanym poście.
  • Napisz artykuł na temat produktu.
  • Przygotuj konkurs z nagrodą w postaci produktu, na który można będzie przejść poprzez link afiliacyjny.
  • Post porównujący.
  • Gdy pojawi się innowacja produktu, przygotuj aktualny wpis.
  • Przygotuj wpis na temat alternatywnych produktów (np. Alternatywy luksusowego make-upu).
  • Przygotuj wpis na temat tego, dlaczego zmieniasz X na Y.
  • Utwórz stronę z linkami (np.: moje ulubione książki).
  • Napisz artykuł i zaoferuj bon rabatowy.


2. Możesz go wkleić do przycisku CTA

Call to action (wezwanie do działania) to element (np. przycisk), którym wzywasz użytkowników do wykonania wymaganego przez siebie działania. Na przykład: Kup tę książkę. Albo: napisz do mnie.

Źródło: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 

3. Możesz go wkleić do przycisku

Zależy od Ciebie, jaką postać przyjmie przycisk, nie musi to być wezwanie do działania, może to być zwykły przycisk z nazwą produktu i sklepu internetowego. Link w przycisku powinien być linkiem afiliacyjnym.

Źródło: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 

4. Możesz go włożyć do obrazka

Także z obrazka na stronie internetowej może prowadzić link afiliacyjny. Staraj się jednak, aby to było powiązane. Na przykład z obrazka wędki niech link prowadzi do producenta wędki widocznej na tym obrazku.

5. Możesz go umieścić bannerze

Bezpośrednio w administracji sieci afiliacyjnej znajdziesz mnóstwo bannerów reklamowych. Możesz je dodać na swoją stronę internetową i prowadzić z nich linkiem afiliacyjnym.


6. Możesz go udostępnić na portalach społecznościowych

Udostępnij produkt z linkiem afiliacyjnym za pośrednictwem portali społecznościowych. W postaci linku, lub użyj obrazka z linkiem, na przykłyd przy pomocy narzędzia do skracania linków bit.ly. (linki afiliacyjne są bardzo długie). Uważaj jednak, aby nie zostać wziętym za spamera. Obecnie można wklejać link afiliacyjnyy także do stories na instagrame. Tam nie trzeba skracać linków.

 

Przykład affiliate na facebooku:



Niedozwolone praktyky w marketingu afiliacyjnym

  1. Fałszywie wypełniać formularze lub zamówienia 
  2. Wysyłać SPAM lub praktykować inne działania, które mogłyby być uważane za SPAM
  3. Nękanie na forach internetowych i w komentarzach
  4. Wykorzystywanie brandu kampanii w reklamach PPC 
  5. Przekierowanie całej domeny poprzez link afiliacyjny

Najlepsze formy artykułów dla marketingu afiliacyjnego

Jeżeli zdecydujesz się na utworzenie magazynu online, istnieje 5 podstawowych form artykułów, które z punktu widzenia marketingu afiliacyjnego bardzo dobrze funkcjonują i sprzedają. Wypróbuj je.


1. Recenzja produktu/usługi

Recenzje produktów lub usług należą do najbardziej popularnych form. Ludzie często przed kupnem poszukują recenzji i doświadczeń innych osób. Istnieje duży stopień prawdopodobieństwa, że poprzez link w twojej recenzji przejdą do sklepu internetowego i dokonają zakupu.

Jeżeli istnieje produkt lub usługa, z której korzystasz, i o której sądzisz, że byłaby pomocna czytelnikom, napisz o swoich doświadczeniach. Wspomnij o wszystkich zaletach i wadach produktu, zbuduj po stronie czytelników zaufanie. Czytelnicy na pewno docenią obszerne recenzje, gdy przytoczysz również negatywne cechy danego produktu i naprawdę im pomożesz w podjęciu decyzji zakupowej. Plusem jest posiadanie własnych zdjęć lub wideo produktu.


2. Porównania produktów

Oprócz recenzji poszczególnych produktów ludzie bardzo lubią porównania. Również w tym przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że Czytelnicy twojego artykułu – ci, którzy są zainteresowani zapoznaniem się z recenzją porównawczą są przeważnie już przygotowani do dokonania zakupu, nie mają jednak pewności, jaki produkt wybrać. Spisanie artykułu, który pobudzi ich do zakupu jednego z produktów, daje Ci wielką szansę na zdobycie prowizji.

Porównanie materaców może wyglądać następująco:

Źródło: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 

3. Lista produktów, narzędzi lub usług

W każdej branży występuje jakiś rodzaj narzędzi lub usług. Przygotuj listę i regularnie ją aktualizuj. Na przykład: Lista sklepów internetowych z kosmetyką naturalną lub Lista książek na temat drugiej wojny światowej. Tworząc listy kieruj się analizą słów kluczowych i przygotuj listę tego, czego ludzie naprawdę szukają.


4. Rankingi produktów / usług

Ludzie uwielbiają rankingi. Oceń kilka produktów lub usług i przygotuj ranking najlepszych.


5. Instrukcje

Artykuły z procedurami są zawsze popularne i funkcjonują dobrze w promocji produktu. Takie instrukcje są nie tylko pożyteczne, ale pomogą Ci również ulepszyć ocenę wyszukiwarek. Artykuły typu „Jak to zrobić“ mają w wyszukiwarkach zawsze wyśmiennite wyniki.

Na przykład, gdy Twój produkt ma charakter techniczny, zanim będziesz mógł z niego skorzystać, potrzebne są Ci instrukcje. Dlatego możesz napisać instrukcję należytego użytkowania. Albo możesz napisać przepis i przytoczyć potrzebne naczynia. Możliwości jest wiele.

 

Wskazówki, które Ci pomogą stać się odnoszącym sukcesy marketingowcem affiliacyjnym

Sukces Twojego projektu zależy od wyboru właściwej strategii. Mamy kilka wskazówek, które Ci pomogą stać się odnoszącym sukcesy wydawcą i zarabiać.


1. Zostań specjalistą

Jeżeli staniesz się specjalistą w jednej branży, zamiast promować olbrzymią ilość produktów, będziesz mógł promować konkretne produkty i nauczysz się zacelować na zainteresowanych produktami odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem je kupią.


2. Postaw na osobiste doświadczenie

Jeśli możesz, promuj produkty, którym ufasz i potrafisz zaprezentować odbiorcom osobiste doświadczenie. Z Twoich postów będzie to można wyczuć, będą wiarodajne i czytelnicy będą chętniej klikać na sklep internetowy reklamodawcy. Osobiste podejście, to właśnie mocna strona młodych blogerów, która świetnie funkcjonuje.

Budowanie zaufania Twoich odbiorców stoi w marketingu afiliacyjnym na pierwszym miejscu a najszybszym sposobem na utratę zaufania jest polecenie produktów, z których jeszcze nie korzystałeś lub które nie są odpowiednie dla Twoich odbiorców.


3. Skorzystaj z większej ilości kampanii

W swojej treści umieszczaj linki do wielu produktów lub usług. Zwiększysz w ten sposób prawdopodobieństwo, że jeden z nich ludzie klikną. Wybierz więcej kampanii ze swej strefy zainteresowania i promuj szeroką gamę produktów.


4. Nieustannie testuj

Próbuj różnych formatów, różnych napisów, różnych form CTA. Nieustannie rzeczy testuj i wyszukuj to, co będzie Ci działało najlepiej. Porównuj wyniki i skorzystaj z tych danych do lepszego zacelowania swojej strategii.


5. Skup swoją uwagę na SEO

SEO jest nadal ważne, jeżeli będziesz go mieć dobry, osiągniesz ruch za darmo z wyszukiwarki. Artykuły rozwiązujące jakiś problem i oferujące odpowiedź w postaci produktu, są wspaniałym formatem dla afiliacji. Z wyszukiwarki przekierujesz na stronę internetową odpowiednią liczbę odwiedzających, zainteresowanych treścią Twojego artykułu a jeżeli rozwiążesz ich problem, istnieje spore prawdopodobieństwo, że uzyskasz prowizję.

Masz sklep internetowy? Wypróbuj marketing afiliacyjny jako jeden ze sposobów reklamy online i stań się reklamodawcą

Marketing afiliacyjny oferuje sklepom internetowym możliwość zwiększenia ich sprzedaży. Jest to interesująca forma reklamy, ponieważ reklamodawca (sklep internetowy) płaci sieci afiliacyjnej za reklamę dopiero po realizacji sprzedaży. Czyli, nie płaci “tylko” za kliknięcia, jak ma to miejsce w innych systemach reklamowych. Rentowność inwestycji jest w przypadku marketingu afiliacyjnego bardzo wysoka.

Management marketingu afiliacyjnego wymaga oprogramowania i czasu

Jeżeli chcesz dla swojego sklepu internetowego afiliację, możesz stworzyć własny program afiliacyjny albo kupić tzw. rozwiązanie pudełkowe. Najprościej jest dołączyć jako reklamodawca do sieci afiliacyjnej, która już posiada gotowe techniczne rozwiązanie. Oprócz tego udostępni Ci zaplecze, wsparcie techniczne i pozbawi Cię konieczności komunikowania się z wydawcami.

 

Zalety marketingu afiliacyjnego dla sklepu internetowego

Główna zaleta polega na tym, że reklamodawca płaci tylko za zrealizowane sprzedaże, osiągnięte poprzez afiliację, płacisz tylko za jakośćowy ruch a nie za reklamy na stronie, które właściwie nie przynoszą zysku. Niektóre sieci afiliacyjne wymagają uiszczenia ryczałtowej opłaty miesięcznej, my w sieci afiliacyjnej Dognet naliczamy tylko fee ze sprzedaży osiągniętej w drodze pośrednictwa. Prowizję zatwierdzasz dopiero w momencie, gdy zakupy odbędą się bez problemów a klient nie zwróci Ci towaru.

Wszystko można bardzo dobrze zmierzyć, możesz mieć, więc pewność, że płacisz tylko za rzeczywiste wyniki. Dzięki zdolnym wydawcom trafią na Twoje strony internetowe nowi odwiedzający. Ponieważ wydawcy często się zajmują bardzo dobrymi pod względem SEO stronami internetowymi, przekazani do Ciebie odwiedzający są często precyzyjnie nacelowani i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wysyłają do Ciebie nowego klienta. 

 

Słabą stroną jest fakt, że gdy Twój sklep internetowy jest bardzo mały albo posiada wady designowe, marketing afiliacyjny nie potrafi Ci zagwarantować zwiększenia sprzedaży. Decyzja zakupowa w ostateczności należy do odwiedzającego Twoją stronę internetową. Dobrze jest, więc poprawić UX design i generalnie popracować nad marketingiem Twojej marki.

Oprócz sprzedaży marketing afiliacyjny może wpływać także na zwiększenie wiarygodności Twojej marki. Wydawcy to różne magazyny, blogi i influencerzy, którzy zaczną pracować nad pozytywną treścią o Twojej marce (ponieważ chcą pośredniczyć w sprzedaży). Wzrośnie w ten sposób świadomość Twojej marki i odbije się większym echem wśród odwiedzających.

 

Czy Twój sklep internetowy jest odpowiedni dla marketingu afiliacyjnego?

Na udane uruchomienie programu afiliacyjnego Twojego sklepu internetowego wpływa kilka czynników. Przed uruchomieniem programu afiliacyjnego należy sobie zadać kilka pytań:

  • Czy potrafisz zarządzać programem we własnym zakresie, lub zwrócisz się do sieci afiliacyjnej?
  • Czy posiadasz sieć blogerów, do których możesz się zwrócić, czy skorzystasz z zasobów sieci afiliacyjnej?
  • Czy posiadasz opracowaną strategię prowizyjną, odpowiadającą Twojemu budżetowi?
  • Czy masz przygotowane materiały (artykuły PR, bannery)?
  • Kim są Twoi odbiorcy, czy potrafi do nich przemówić treść online?

Ze znalezieniem odpowiedzi na te pytania chętnie pomogą Ci specjaliści sieci afiliacyjnej Dognet. Wypełnij formularz dla reklamodawców i my się z Tobą skontaktujemy.

Każdy sklep internetowysa w pewnym momencie znajdzie się w sytuacji, w której już większe wydatki na PPC, RTB czy zwiększanie nacisku na Facebook przestaje się opłacać. Właśnie wtedy nadchodzi czas, aby sięgnąć po marketing afiliacyjny, otwierający nowe okazje. Dołączenie się do sieci afiliacyjnej przeniesie Ci dostęp do tysięcy nowych mediów, do których w inny sposób nie potrafisz przemówić, a jeśli już, to jedynie z wielkimi trudnościami.


Ile sklep internetowy zapłaci za affiliate miesięcznie?

Należy sobie uświadomić, że miesięczna kwota, którą zapłacisz za kampanię afiliacyjną, może ulegać zmianom. Wpływa na nią ilość uczestniczących w programie wydawców, zachowania zakupowe ludzi pod wpływem sezonowym, co przekłada się na całkowitą ilość dokonanych zakupów. Podczas sezonu świątecznego sklepy internetowe odnotowują zasadniczo wyższe sprzedaże, przez co logicznie wzrośnie również liczba konwersji i Ty zapłacisz więcej niż np. latem, gdy sklepy internetowe zazwyczaj odnotowują spadek zainteresowania.


Wypróbuj marketing afiliacyjny w sieci Dognet

Za pomocą kampanii afiliacyjnych zwiększyliśmy naszym 831 reklamodawcom obroty nawet o 30%. Do dnia dzisiejszego zapewniliśmy 3 066 981 konwersji w obrotach całkowitych przewyższających 196 204 211 €. Poprzez sieć zwrócisz się do tysięcy magazynów, blogów, katalogów i influencerów. I to wszystko na zasadzie prowizji, bez opłat za kliknięcia lub wyświetlenia.


Zakończenie

Marketing afiliacyjny jest wspaniałym sposobem do monetaryzacji Twojego contentu i zbudowania dochodu online.

Czasy się zmieniają, marketing afiliacyjny się rozwija. Dawniej były bannery na stronie internetowej a newslettry głównym sposobem udostępniania linków afiliacyjnych. Dziś wzrasta popularność portali społecznościowych, a artykuły nadał mają swoje znaczenie.

 

Bez względu na wybrany przez Ciebie sposób, upewnij się, że produkty, które udostępniasz, są odpowiednie dla Twoich odbiorców i unikaj jakichkolwiek wątpliwych praktyk. Marketing afiliacyjny jest doskonałym sposobem zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Reklamodawcom gwarantuje wysoką rentowność inwestycji. Nie płacą za zbędne kliknięcia, tylko za zrealizowaną sprzedaż.

Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Więcej artykułów, które mogą Cię zainteresować

Kampanie dostępne w naszej sieci: